Ikona wniosków JELENIOGÓRSKI BUDŻET OBYWATELSKI 2022

JELENIOGÓRSKI BUDŻET OBYWATELSKI 2022

Szanowni Mieszkańcy,
przed nami kolejna edycja Jeleniogórskiego Budżetu Obywatelskiego.
Tym razem na realizację zadań w ramach JBO przeznaczona została kwota 2 700 000 zł.
Zapraszamy do aktywnego udziału.

Data zakończenia: 2021-12-30

Szczegóły projektu

 

Jeleniogórskie przedszkolaki mówią po angielsku

numer

10

Krótki opis projektu

Projekt zakłada codzienne wychowanie dzieci w przedszkolach miejskich w dwóch językach równolegle- ojczystym polskim oraz globalnym angielskim dzięki czemu zapewniamy maluchom w przyszłości lepszy start w życiu. Inicjatywa jest również skuteczną metodą do nabycia kompetencji językowych dla nauczycieli wychowawców bez znajomości języka. Dzieci będą uczyły się języka kontekstowo, przez zabawę i codzienne czynności dzięki czemu angielski nigdy nie będzie dla dzieci językiem obcym.

Szczegółowy opis projektu

Misją projektu skierowanego do jeleniogórskich przedszkolaków jest powszechne, codzienne, równoległe do języka ojczystego nauczanie języka angielskiego dzięki wykorzystaniu systemu programu wychowania w dwujęzyczności. Warto też podkreślić, że dzięki tej inicjatywie nauczanie obejmuje także nauczycieli wychowawców . Dwujęzyczność to cel, który jest rozumiany zarówno indywidualnie – jako inwestycję tu i teraz w rozwój każdego dziecka, jak i społecznie – jako nowej jakości fundament dla polskiej gospodarki, ekonomii i polityki społecznej. Z powszechną dwujęzycznością wiąże się prawdziwa zmiana standardów, na której wszyscy w przyszłości skorzystamy.
Dwujęzyczność m.in. poprawia koncentrację, wpływa na lepszą podzielność uwagi oraz pamięć (semantyczną i epizodyczną), pogłębia wrażliwość kulturową i społeczną, rozwija zdolności analityczne i empatyczne. Dwujęzyczne dzieci, a później dorośli osiągają lepsze wyniki w nauce, mają większe możliwości adaptacji społecznej i kulturowej. Cechuje ich wyższa pozycja społeczna i materialna oraz – co chyba najważniejsze – lepsze zdrowie. Warto podkreślić, iż dwujęzyczność opóźnia o 5-6 lat skutki chorób neurologicznych takich jak Alzheimer i Parkinson.
W ramach projektu, nauczyciele wychowawcy oraz nauczyciele języka angielskiego zostaną wyposażeni we wszelkie niezbędne materiały dydaktyczne:
- dostęp do platformy edukacyjnej, zarówno dla dzieci jak i dla nauczycieli
- scenariusze zajęć na min. 30 tygodni, na każdy dzień dla wychowawcy oraz min. na 30 tygodni dla nauczyciela anglisty
- materiały audio-wideo, min 60 minut na każdy poziom
- pacynki lub maskotki z bohaterami pakietu dydaktycznego (min. 4 maskotki lub pacynki)
- plakat klasowy w formacie A3 na oddział przedszkolny
- karty obrazkowe, min. 40 kart na dany poziom
- naklejki motywacyjne
- laptopy, telewizory, tablety i głośniki bezprzewodowe.
Dla dzieci zostaną zakupione zeszyty ćwiczeń, min 30 kart pracy na każdy poziom.
Czas trwania programu oszacowany jest na 1 rok kalendarzowy.
W proces nauczania języka angielskiego oprócz nauczycieli z kwalifikacjami do jego nauki będą włączeni również nauczyciele wychowawcy, którzy w sposób bierny podczas codziennych zajęć będą mogli kodować z dziećmi poznawane treści. Takie rozwiązanie przyczyni się do skuteczniejszego utrwalenia przez dzieci języka, a nauczycielom pozwoli zdobyć kompetencje językowe.
Dodatkowo, nauczyciele otrzymają pełne wsparcie metodyczne podczas realizacji projektu.
Język angielski stał się niezbędny dla każdego w codziennym funkcjonowaniu w nowej rzeczywistości cyfrowej. Chcielibyśmy aby każde dziecko z publicznej placówki przedszkolnej w Jeleniej Górze miało równe szanse i możliwość nauczenia się podstaw języka poprzez kontekst i zabawę. Dzięki temu dzieci będą lepiej przygotowane do nowego startu w szkole, będą mogły swobodnie rozmawiać podczas podróży wakacyjnych poza granice kraju , itp. - nabywając przy tym coraz większych kompetencji metajęzykowych. Znając podstawy języka angielskiego dużo łatwiej będzie im uczyć się kolejnych języków.
Nauczyciele wychowawcy prowadząc codzienne zajęcia i zabawy językowe, a także śledząc z dziećmi przygody anglojęzycznych bohaterów pomogą dzieciom w przyswojeniu języka, osłuchaniu się z nim oraz swobodnym używaniu go na co dzień. Cyfrowe materiały dydaktyczne oraz sprzęt potrzebny do realizacji programu pozwoli na pełny, codzienny i aktywny kontakt z językiem angielskim wszystkich dzieci oraz nauczycieli.

Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu

W epoce globalizacji i wszechobecnego internetu, gdzie od samego urodzenia jesteśmy jednocześnie obywatelami swojego kraju i obywatelami świata, niezbędne jest powszechne wyposażenie kolejnych generacji Polaków w umiejętności, dzięki którym dołączymy do większości krajów na świecie, w których drugi język wprowadzany w sposób naturalny, równolegle do pierwszego. Niesie to ze sobą wszelkie możliwe korzyści zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i społecznym.
Prócz samych umiejętności językowych dwujęzyczność wiąże się z licznymi korzyściami dla intelektu, psychiki i zdrowia dziecka. Mózg otrzymuje zdrową dawkę treningu, a przy tym wiedzę i umiejętności, które na tym etapie rozwoju utrwalają się nadzwyczaj szybko i efektywnie.
Bilingwizm m.in. poprawia koncentrację, wpływa na lepszą podzielność uwagi oraz pamięć (semantyczną i epizodyczną), pogłębia wrażliwość kulturową i społeczną, rozwija zdolności analityczne i empatyczne. Dwujęzyczne dzieci, a później dorośli osiągają lepsze wyniki w nauce, mają większe możliwości adaptacji społecznej i kulturowej. Cechuje ich wyższa pozycja społeczna i materialna oraz – co chyba najważniejsze – lepsze zdrowie.
Korzyści wynikające z powszechnej znajomości języka angielskiego są bezdyskusyjne. W skali kraju zyska zarówno gospodarka, jak ekonomia m.in. poprzez swobodne poruszanie się Polaków w strukturach biznesowych na całym świecie, wzrost inwestycji zagranicznych w Polsce związanych ze znajomością uniwersalnego języka (globalne korporacje, zdalna obsługa klienta, etc.) a także większy, bardziej aktywny i efektywny udział Polaków w międzynarodowym życiu naukowym, politycznym i kulturalnym.
Dzięki wprowadzeniu nauki przez zabawę dzieci naturalnie będą mogły przyswoić podstawy języka angielskiego, co da im solidne fundamenty do kontynuacji nauki w szkole.

Zarejestrowany przez

Magdalena Talaga- Siekierska

2021-05-21, 12:32

Współautorzy

Dominika Kremis, Magdalena Talaga- Siekierska

Wysłany

2021-05-21, 12:33

Głosów poparcia

157

Lokalizacja

Przedszkola miejskie na terenie miasta Jelenia Góra ( 9 przedszkoli)

Adres strony projektu

Brak

koszty

 

Pozycje kosztowe projektu


# Nazwa Opis Kwota brutto
1 Materiały dydaktyczne Wyposażenie nauczycieli w materiały dydaktyczne ( 84 szt) 33474,00
2 Karty pracy Karty pracy dla dzieci (1571 szt) 46973,00
3 Laptopy Laptopy z systemem operacyjnym Windows 10 ( 9 szt) 22500,00
4 Tablety Tablety 10 cali ( 18 szt) 16200,00
5 Telewizor Telewizor 43 cale z uchwytem ( 9 szt) 18000,00
6 Głośniki Głośniki bezprzewodowe, min. 20W (18 szt) 9800,00
7 Materiały specjalne Materiały dydaktyczne dla nauczycieli do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (8 szt) 2800,00
Całkowita wartość projektu 149747,00

Aktualny stan procedowania

 

operacje


# Nazwa Opis Autor Czas zdarzenia
1 Przedłożenie do urzędu Projekt został wysłany do urzędu. Magdalena Talaga- Siekierska 2021-05-21, 12:33
2 Publikacja projektu Projekt został opublikowany w systemie. Izabela Stywryszko 2021-05-21, 12:50
3 Formalna akceptacja projektu - poparcie Projekt uzyskał wymagane poparcie i został formalnie zaakceptowany. System 2021-05-29, 14:55

Załączniki

 

Załączniki do projektu


Brak załączników

Do góry